NY Times to the rescue of a Netanyahu foe

What could possibly be deemed newsworthy by an American newspaper that a private Israeli television channel has fallen on bad financial times and might fold next month?  And to splash its possible demise on the front page, no less? But leave it to the New York Times to give top prominence to  financially imperiled Channel 10, one of two Israeli independent TV outlets.  Why the Times would find this so compelling is readily apparent:  Channel 10 and the Times are ideological kindred spirits.  Just as a left-wing agenda drives the Times' news coverage, Channel 10 has been a thorn in the side of Prime Minister Netanyahu and his right-of-center governing coalition. Ergo:  The Times is pulling out all the stops to mount a rescue operation in support of Channel 10 with a two-column, front-page article by Jerusalem bureau chief Ethan Bronner, replete with dire warnings that democracy and a free press hang in the balance ("Israeli TV Station's Struggle Reflects a...(Read Full Post)

COMMENTS ON AMERICANTHINKER