Welcome Al-Jazeera America

At 3:00 PM yesterday, Al Gore's cable news flop Current TV became Al-Jazeera America. Strangely, controversy erupted not over the idea of a Qatar-based news outlet broadcasting Muslim propaganda in America, but rather the scuttling of AJA by one of the big cable providers - AT&T U-verse - and the disappearance of AJA videos from YouTube. New York Times: The news channel -- which replaced Current TV at 3 p.m. Eastern time -- was expected to be carried by five of the country's 10 biggest television providers, but one of those, AT&T U-verse, dropped Current, and thus Al Jazeera, late Monday night. That decision irritated some U-verse subscribers, who complained online about the company's move and which further limited Al Jazeera America's potential audience on Day 1. On Tuesday evening, Al Jazeera said it was looking to the court system to resolve the contract dispute. "Unfortunately AT&T's decision to unilaterally delete Al Jazeera America presented us with...(Read Full Post)