A NY Times correction that requires a correction

In its April 26, edition, the NY Times runs the following under Corrections on page 2: "Because of an editing error, an article on Monday about Egypt's cancellation of deliveries of natural gas to Israel in a payment dispute referred imprecisely to Israel's relationship to Gaza, which is one of the causes of popular Egyptian anger at Israel.  While Gaza's borders are controlled by Israel, and the territory is subject to an embargo Israel imposed in 2007, Gaza is no longer occupied by Israel, which unilaterally withdrew its military forces in 2005.  As the article correctly noted, there is continued occupation of the West Bank by Israel." Use of "occupation" in reference to Israeli presence in parts of the West Bank is erroneous because it clearly implies that the West Bank does not rightly belong to Israel, but to another country - i.e. the Palestinians.  But the Palestinians have no sovereign ownership of the West Bank - now or in the past.  The last such...(Read Full Post)