American Al-Jazeera Anchor Quits

Dave Marash is not exactly Tokyo Rose, but one wonders at the portion of common sense doled out to him at his birth.

Marash became the American face for the American version of Al-Jazeera - the notoriously biased Arab TV news company headquartered in Doha, Qatar. The network has yet to get any cable exposure in the US (duh) but that hasn't stopped the broadcasts which can be picked up on satellite and are recorded on YouTube daily.

Marash resigned suddenly on Wednesday:


“To put it bluntly, the channel that’s on now — while excellent, and I plan to be a lifetime viewer — is not the channel that I signed up to do,” Mr. Marash, a former “Nightline” correspondent, said in his first interview since his departure was reported by The Guardian newspaper on Wednesday.
So what was the problem, Dave?
Mr. Marash said that the headquarters in Doha provided more and more direction about the assignment of stories and the point of view of news coverage, which meant that the main news bureaus — not only in Washington, but also in London and Kuala Lumpur, Malaysia — saw their autonomy shrink. This meant that the English-language channel started to more closely resemble its larger sibling, the prominent Arabic-language channel Al Jazeera, he said.

“They started covering the whole world very well, but from the point of view and the interests of Doha and the surrounding region,” he said.
I'm sure Dave is a very nice fellow but he is obviously not the brightest bulb in the room. Just what on God's green earth did he expect from Al-Jazeera?
On Wednesday The Guardian reported that the channel’s leaders in Doha “are believed to want to see resources concentrated on consolidating popularity among its heartland audience” in the Middle East. The newspaper said that more than 15 staff members of Al Jazeera English “have quit or resigned in recent months amid complaints of a lack of clarity over its direction, contractual disputes and speculation over a relaunch later this year.”
Spouting propoganda from a proven source of anti-American bias would seem on the surface to be an impediment to one's career. Don't bet on it. I'll be Marash lands on his feet by getting a nice gig at CNN.


CORRECTION:

I misspelled Mr. Marash's name in the original reporting of this piece - an inexcusable error for which I am heartily sorry.

Dave Marash is not exactly Tokyo Rose, but one wonders at the portion of common sense doled out to him at his birth.

Marash became the American face for the American version of Al-Jazeera - the notoriously biased Arab TV news company headquartered in Doha, Qatar. The network has yet to get any cable exposure in the US (duh) but that hasn't stopped the broadcasts which can be picked up on satellite and are recorded on YouTube daily.

Marash resigned suddenly on Wednesday:


“To put it bluntly, the channel that’s on now — while excellent, and I plan to be a lifetime viewer — is not the channel that I signed up to do,” Mr. Marash, a former “Nightline” correspondent, said in his first interview since his departure was reported by The Guardian newspaper on Wednesday.
So what was the problem, Dave?
Mr. Marash said that the headquarters in Doha provided more and more direction about the assignment of stories and the point of view of news coverage, which meant that the main news bureaus — not only in Washington, but also in London and Kuala Lumpur, Malaysia — saw their autonomy shrink. This meant that the English-language channel started to more closely resemble its larger sibling, the prominent Arabic-language channel Al Jazeera, he said.

“They started covering the whole world very well, but from the point of view and the interests of Doha and the surrounding region,” he said.
I'm sure Dave is a very nice fellow but he is obviously not the brightest bulb in the room. Just what on God's green earth did he expect from Al-Jazeera?
On Wednesday The Guardian reported that the channel’s leaders in Doha “are believed to want to see resources concentrated on consolidating popularity among its heartland audience” in the Middle East. The newspaper said that more than 15 staff members of Al Jazeera English “have quit or resigned in recent months amid complaints of a lack of clarity over its direction, contractual disputes and speculation over a relaunch later this year.”
Spouting propoganda from a proven source of anti-American bias would seem on the surface to be an impediment to one's career. Don't bet on it. I'll be Marash lands on his feet by getting a nice gig at CNN.


CORRECTION:

I misspelled Mr. Marash's name in the original reporting of this piece - an inexcusable error for which I am heartily sorry.