Reuters admits, then covers up taking Hezbo instructions

Now Reuters is covering up for taking instructions from Hizbollah! Check what I found on the internet. On August 17, Reuters put out the article below in which it said,

 'There was no sign of Hizbollah guerrillas as the Lebanese troops moved south. Even unarmed members of the group seen on previous days riding around on scooters and giving instructions to journalists and residents in the south had disappeared.' [emphasis added]

Incredibly, the article was deleted from their database. But I happened to find it because the ABC website downloaded the article onto its website before it was deleted. Later updates of the same article changed the wording to

'There was no sign of Hizbollah guerrillas as the Lebanese troops moved south. Even unarmed members of the group seen on previous days riding around on scooters and giving instructions to people in the south had disappeared.'

This raises a few questions:

Were journalists, specifically Reuters journalists, taking 'instructions' from Hizbollah?

What were the instructions that Hizbollah was giving?

Why didn't Reuters write about Hizbollah giving instructions to journalists in any detail in any article other than this brief mention that was deleted?

Why was the reference on Hizbollah giving instructions to journalists deleted from this article. It appears to have been included in an early version maybe when a junior staff member was working?

You can find the first article through this link. The sanitized version may be found here.

The Jawa Report already noticed this admission from Reuters, too.

Kerry Rowe    9 05 06

Now Reuters is covering up for taking instructions from Hizbollah! Check what I found on the internet. On August 17, Reuters put out the article below in which it said,

 'There was no sign of Hizbollah guerrillas as the Lebanese troops moved south. Even unarmed members of the group seen on previous days riding around on scooters and giving instructions to journalists and residents in the south had disappeared.' [emphasis added]

Incredibly, the article was deleted from their database. But I happened to find it because the ABC website downloaded the article onto its website before it was deleted. Later updates of the same article changed the wording to

'There was no sign of Hizbollah guerrillas as the Lebanese troops moved south. Even unarmed members of the group seen on previous days riding around on scooters and giving instructions to people in the south had disappeared.'

This raises a few questions:

Were journalists, specifically Reuters journalists, taking 'instructions' from Hizbollah?

What were the instructions that Hizbollah was giving?

Why didn't Reuters write about Hizbollah giving instructions to journalists in any detail in any article other than this brief mention that was deleted?

Why was the reference on Hizbollah giving instructions to journalists deleted from this article. It appears to have been included in an early version maybe when a junior staff member was working?

You can find the first article through this link. The sanitized version may be found here.

The Jawa Report already noticed this admission from Reuters, too.

Kerry Rowe    9 05 06