Reuters publishes fake comments on fake deaths

Dinocrat.com notices that Reuters not only quoted the erroneous (and later withdrawn) comments of Lebanon's PM Siniora lamenting the deaths of supposedly 40 people in a southern viallge. The death toll figure was later revised to one.

There's no crime in the straight reporting of an erroneous statements of a public official.  But Dinocrat asks:

How then did Reuters get the reactions from the residents of that village, Houla, who said they feared that up to 60 people had been killed, and identified them as children and shepherds? Did they get that information from their Hezbollah handlers and allies? You may believe any story from Reuters / Hezbollah at your peril.

Thomas Lifson   8 07 06

Dinocrat.com notices that Reuters not only quoted the erroneous (and later withdrawn) comments of Lebanon's PM Siniora lamenting the deaths of supposedly 40 people in a southern viallge. The death toll figure was later revised to one.

There's no crime in the straight reporting of an erroneous statements of a public official.  But Dinocrat asks:

How then did Reuters get the reactions from the residents of that village, Houla, who said they feared that up to 60 people had been killed, and identified them as children and shepherds? Did they get that information from their Hezbollah handlers and allies? You may believe any story from Reuters / Hezbollah at your peril.

Thomas Lifson   8 07 06